στα μάτια τα δικά μου..

Μέσα στην κοσμική σούπα που μας περιβάλλει, και κάνοντας απλωτές μέχρι το κουτάλι να με φέρει στο στόμα του Δημιουργού, κάποιες φορές συναντώ ομοειδή σε μένα λαχανικά. Θέλω φαίνεται να πιστεύω, πως κάθε ένας από μας, είναι αυτόνομη ξεχωριστή ύπαρξη και έχει προσωπικά δικαιώματα στις σκέψεις του και τον τρόπο που τις διατυπώνει. Λες και δεν είμαστε όλοι κομμάτια του ίδιου καρότου, της ίδιας πατάτας ή πράσου. Ακόμα χειρότερα, η αλαζονεία μου πάνω στην ατομικότητα και την διαφοροποίηση με κάνει να πιστεύω πως και ο γευστικός ζωμός που μας περιβάλλει, μεταφέρει την θερμότητα των σκέψεων μόνο από μία κατεύθυνση προς μιαν άλλη, το συγκεκριμένο κομμάτι καρότου δηλαδή προς την συγκεκριμένη πατάτα, και αποκλείεται να διαχέεται συνολικά..

Ο Δημιουργός της σούπας όμως, αγνοεί τις δικές μου πλάνες, και αρέσκεται να ανακατεύει συχνά το ζωμό, προσθέτωντας κάθε τόσο τα υλικά που θεωρεί απαραίτητα. Και τότε το μήνυμα, η σκέψη αναλύονται και θραύσματα τους συναντώ σε περισσότερα του ενός κομμάτια. Ισως εκεί να οφείλεται και η θεωρία της συγχρονικότητας. Αναγνωρίζουμε σχετικά μεταξύ τους γεγονότα και ψάχνουμε την αιτιατή αρχή τους, ενώ τελικά όλα οφείλονται σε ένα απλό ανακάτεμα..

Δεν εξηγείται διαφορετικά πως σε ένα email αναφέρομαι σε κάτι συγκεκριμένο, μετά σε κείμενο ενός τρίτου παίρνω την απάντηση με την ίδια ορολογία, συνεχίζω την ερώτηση σχολιάζοντας σε κάποιον φίλο και μου επιστρέφει το αρχικό email ως μη παραδοθέν.

Παλαιότερα, σε περισσότερο καχύποπτες εποχές, τότε που ακόμα η σκέψη μου ήταν σφιχτή και τραγανή, όπως του φρεσκοκομμένου καρότου, πίστευα πως η μόνη εξήγηση ήταν ότι τα λόγια έρχονταν όλα από το ίδιο πρόσωπο. Προσπαθούσα να διαλευκάνω την συνομωσία που παιζόταν πίσω απ’ την πλάτη μου και να αποδειχτώ εξυπνότερη του μάγειρα/δημιουργού. Τώρα όμως το βράσιμο άμβλυνε τις αντοχές μου και στέκομαι απλά παρακολουθώντας αυτό το αέναο ανακάτεμα.

Ρίχνω τη σκέψη μου στην σούπα και αφήνω την απάντηση να ξεδιπλωθεί από κομμάτι σε κομμάτι, να πάρει γεύση από κάθε λαχανικό που συναντώ και γιατί όχι? Να σκέφτομαι χαιρέκακα πως ο μάγειρας δεν θα καταφέρει να με δοκιμάσει, πριν το ζουμί μου καταφέρει να κρυώσει αρκετά..

~ από isisveiled στο Ιανουαρίου 26, 2007.

5 Σχόλια to “στα μάτια τα δικά μου..”

  1. … θα κρυώσει;

  2. Τεράστιο θέμα, εκείνο της συγχρονικότητας, Ίσις…

    Οι άνθρωποι σπάνια ανατρέπουν την γραμμική αντίληψη του χρόνου, επειδή είναι, ας πούμε, πιο πρακτική για τις καθημερινές ανάγκες τους (και έχουν δίκιο).

    Ωστόσο, η συχρονικότητα μαίνεται ολόγυρά τους… Και είναι εμφανεστάτη μάλιστα.
    Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σπουδή περί αυτού, απλά μια συνηθισμένη παρατηρικότητα όση ας πούμε χρειάζεται κάποιος για να δει την ώρα στο ρολόι του…

    Κλασσικό και το βιβλίο του Jung περί της συγχρονικότητας – δεν το αναφέρω για σένα, εσύ σίγουρα το έχεις αλωνίσει το βιβλίο κατά συρροή και κατ’εξακολούθηση! 🙂

  3. Να μην το παίξω ξερόλας, μα νομίζω πως το φαινόμενο που τόσο γραφικά αναπαριστάς δεν είναι άλλο από αυτό του εκατοστού πιθήκου. Πραγματικά, νομίζω πως η νοόσφαιρα είναι κοινή στους ανθρώπους – τουλάχιστον.
    Αλλά δεν παίζει μόνο η ουσία αλλά και το μέσον μεταφοράς. Και σ’ αυτό, ως συνήθως είσαι άπαιχτη…

  4. @ parafonos

    eventually…

    @ the return

    Ναι, όπως τα λες είναι φίλε μου.. Πιστεύω πως εξαντλούμε δε τα αποθέματα σκέψης μας, αναζητώντας αυτή την αιτιατή αρχή (φυσικά και το έχω ξεψαχνίσει το βιβλίο παιδί μου! από το γυμνάσιο!) ενώ θα μπορούσαμε απλά να απολαύσουμε τις απαντήσεις…

    @ sadmanivo

    πως λέγεται το φαινόμενο τελικά έχει ελάχιστη σημασία θα έλεγα.. το ότι λειτουργεί όμως, είναι άξιο θαυμασμού.. Οπως κι εγώ φυσικά ! (ππαπαααα ψωνάρα που είμαι..)

  5. Καλά,πολύ χαριτωμένο 😉

Σχολιάστε

 
