και τώρα κάποιον μου θυμίζεις..

Σαν γνήσιος Ταύρος που ήταν, εμπαινε το πρωϊ στο γραφείο και τα βήματα του ήταν τόσο βαριά και αποφασιστικά, τόσο βιαστικά που στενάζαν τα πατώματα στο πέρασμα του. Κάθε βήμα κι ένας μικρός σεισμός, μικρής εμβέλειας ευτυχώς. Ολοι περπατάγαμε στους διαδρόμους,  με  έναν καφέ στο χέρι και μυαλό ακόμα κοιμισμένο ή έστω χαλαρό αλλά όχι αυτός. Δεν ήταν δύσκολο φυσικά να λέμε καλημέρα ο ένας στον άλλο, γιατί αυτό ελπίζαμε τουλάχιστον. Αλλά όχι αυτός. Περνώντας δίπλα σου σαν γνήσιος Ταύρος που ήταν, αν μέσα στην αφέλεια και την τρομακτική σου αθωότητα και άγνοια του έλεγες καλημέρα, σου μούγκριζε πίσω κάτι ακατάληπτο με πολλά σύμφωνα που σαφώς δεν έμοιαζε με καλημέρα.

Την πρώτη φορά ήμουν επιεικής και είπα ίσως δεν το ειπε σε μένα (γιατί και που με ξέρει), την δεύτερη φορά είπα φαίνεται θα χει τα ζόρια του κι αυτός μια που έχει μεγάλη θέση στην εταιρεία με πολλές ευθύνες, την τρίτη εξαντλώντας την ανοχή μου απέναντι σε αυτο που θεωρούσα αγένεια έκανα ότι δεν κατάλαβα. Μετά μια και καλή διέγραψα απ’ το μυαλό μου την περίπτωση του αγριάνθρωπου των σπηλαίων, τον κατέταξα στους απροσάρμοστους και πέταγα κι εγώ μια τυπική καλημέρα στις συναντήσεις των διαδρόμων, χωρίς να περιμένω απάντηση και προσέχοντας να μην πέσω από την μετασεισμική ακολουθία των βημάτων του πάνω σε κάποιον τοίχο.

Ενα πρωϊ δευτέρας, εγώ έφτασα στο γραφείο τυπική όπως πάντα στις 9 κι αυτός ήταν ήδη εκεί από νωρίς επιστρέφοντας από κάποιο επαγγελματικό ταξίδι. Νύσταζα και βαριόμουν όσο ποτέ άλλοτε, και φυσικά τον είχα απλώς διαγράψει απ’ το μυαλό μου στο θέμα των ανθρώπινων σχέσεων ακόμα και στο επίπεδο του χαιρετισμού. Ανοίγω την κεντρική πόρτα, στρίβω δεξιά και αμέσως στη μεγάλη αίθουσα αριστερά για να μπω στο γραφείο μου. Στο πέρασμα μου, κάπου στην άκρη του ηχητικού μου πεδίου τον άκουσα να λέει κάτι αλλά το θεώρησα ψευδαίσθηση και μπήκα στο γραφείο. Κάθησα και άνοιξα τον υπολογιστή, άρχισα να τακτοποιώ τα χαρτιά μου να βάλω σε μια σειρά αυτά που είχα να κάνω για να σηκωθώ να βάλω τον πρώτο καφέ της μέρας. Δεν είχα προλάβει να ανασηκωθώ απ την καρέκλα μου για το μπαρ της εταιρείας, όταν μπήκε μέσα κουβαλώντας και τα 7 ρίχτερ της ύπαρξης του και μου είπε «καλημέρα εσύ δεν λες?».

Η μόνη λέξη, που μπορεί να περιγράψει αυτό που ένιωσα ήταν ότι πραγματικά αποσβολώθηκα. Εμεινα σαν άγαλμα να σκέφτομαι σε ποιο σημείο καμπυλώθηκε τόσο η πραγματικότητα του, που να αγγίξει την δική μας, τη στιγμή ακριβώς, που η δική μου είχε σαφώς κάνει φτερά. Μου ήταν αδιανόητο ότι αυτός ο άνθρωπος μπορούσε να με έχει προσέξει να επιθυμεί να μου πει και καλημέρα και να περιμένει σαν απάντηση τη δική μου. Πρώτη φορά τόση ακινησία και τόση σιωπή, έστω και δευτερολέπτων, είδα να έχει μεγαλύτερα αποτελέσματα από σεισμό.

Το πόσο μεγάλος ήταν αυτός ο σεισμός το κατάλαβα λίγο αργότερα, όταν το σοκ της αρχικής καλημέρας μου  επέτρεψε να αντιληφθώ καλύτερα τον άνθρωπο που είχα κοντά μου και να γίνω ο πιστός του σύντροφος μέχρι, που μας χώρισε ο θάνατος. Δεν νομίζω πως είχα ξαναδεί μέχρι τότε στην ζωή μου άνθρωπο τόσο αγριο και τόσο απότομο σαν πρώτη εντύπωση να αποδεικνύεται ο πιο τρυφερός, ο πιο ευγενικός και ο πιο έντιμος,  που υπήρξε ποτέ αν του επέτρεπες να στο εκδηλώσει. Αυτοί οι άνθρωποι είναι σπάνιοι, είναι μοναδικοί ο καθένας στο είδος του και αναντικατάστατοι. Μπορούν με μια καλημέρα να ανατρέψουν τα πάντα στη ζωή σου, να διαλύσουν και να αναγεννήσουν  τον εαυτό σου και να σε κάνουν να πάρεις τις μεγαλύτερες  αποφάσεις χωρίς κόπο.

Αν συναντήσετε ποτέ κάποιον απ’ αυτούς, ακολουθείστε τους στα έγκατα της ζωής, εκεί που γεννιούνται οι σεισμοί. Δεν θα το μετανιώσετε ποτέ.

~ από isisveiled στο Ιουνίου 17, 2010.

Σχολιάστε

 
