Αγαπημένε μου γείτονα

Αγαπημένε μου γείτονα,

σήμερα είχα σκοπό να μη μπω στο κέντρο, γιατί έχω αρκετές απουσίες περιθώριο να λείψω όλο το υπόλοιπο εξάμηνο απ’ τη σχολή και κάνει πολλή ζέστη και βαριέμαι. Ομως σήμερα, αντί γι’αυτό θα μπω να πάω σε μια πλατεία και να κάτσω εκεί, λίγο ή πολύ δεν έχει σημασία, θα πάω όμως. Θα πάω όχι για χάρη μου, γιατί κι εσύ και άλλοι μου μάθατε με τον δύσκολο τρόπο να μην το έχω ανάγκη, αλλά για δική σου χάρη. Γιατί σε λυπάμαι κάθε φορά που περνάω και έχεις το θράσος να χαζεύεις τον κώλο μου ενώ έχεις σκοτώσει τα σκυλιά μου, γιατί ξέρω πως σε διώξανε από την υπηρεσία σου για κατάχρηση, γιατί γνωρίζω πως περνάς τα πρωϊνά σου κουτσομπολεύοντας αν μπήκε κανείς σπίτι μου και μετά τρως μουσακά και πέφτεις για ύπνο. Αγαπημένε μου γείτονα, αυτή δεν είναι η πόλη μου, είναι η δική σου, αλλά εγώ θα πάω να σταθώ και για σένα στην πλατεία της. Αυτή δεν είναι η χώρα που μου αξίζει, είναι αυτή που εσύ έφτιαξες με την μικροπρέπεια σου, την κακία σου, την κουτοπονηριά σου, το μίσος σου για κάθε τι διαφορετικό αλλά θα πάω γιατί το έχεις ανάγκη. Γιατί εσύ δεν θα το κάνεις ποτέ, ενώ εγώ το κάνω κάθε μέρα με τον τρόπο που ζω, αυτό τον τρόπο που εσύ φτύνεις και με κατηγορείς. Γιατί και τα δικά σου λεφτά θα τελειώσουν και δεν θα έχεις να πληρώνεις το γκαζόν που με τόσο κόπο φροντίζεις, γιατί πρέπει να ξαναπάρει αξία η φτωχή σου ύπαρξη με κάποιον τρόπο. Οχι στα δικά σου μάτια αλλά στα δικά μου. Οταν θα με δεις να φεύγω από το σπίτι σήμερα, μη βιαστείς να ανοίξεις την πόρτα του κήπου μου και να ξεριζώσεις τα λουλούδια μου, μην κλέψεις το γραμματοκιβώτιο μου και μην πετάξεις φόλες, γιατί αυτή η πόρτα είναι που έχει μείνει να σε χωρίζει από το σκοτάδι κι αν εγώ τη διαβαίνω για χάρη σου είναι άλλη μια μικρή θυσία. Είναι μια θυσία του δικού μου εγωϊσμού μπας και καταφέρω κάποτε να διαλύσω τον δικό σου, για χάρη σου το κάνω κάθε φορά, να γίνει το βάρος που φτιάχνεις για τον κόσμο λίγο ελαφρύτερο. Κι όταν γυρίσω το βράδυ (γιατί θα γυρίσω να ‘σαι σίγουρος) κλείσε την πόρτα , τη δική σου αυτή τη φορά, κλείσε και το παράθυρο που με παρακολουθείς και πήγαινε για ύπνο… με έναν δαίμονα λιγότερο στα όνειρα σου.

~ από isisveiled στο Μαΐου 25, 2011.

2 Σχόλια to “Αγαπημένε μου γείτονα”

  1. Το βρίσκω καταπληκτικό αυτό το κείμενο. Θυμάμαι και από παλιά αναφορές σου σ’ αυτόν το γείτονα. Φαίνεται ότι ο χρόνος δεν λειτούργησε θετικά γι’ αυτόν. Αναρωτιέμαι τι συμβαίνει μέσ’ στο μυαλό τέτοιων ανθρώπων! Ξεκινώντας από τη σωκρατική ρήση: «Ουδείς εκών κακός» ψάχνω συχνά τις αιτίες. Ανασφάλειες, παιδικά τραύματα, προσπάθεια άτοπης προβολής, οδυνηρά αισθήματα μειονεξίας, έντονος θρησκευτικός επηρρεασμός, έλλειψη αυτοεκτίμησης, τι άλλο άραγε; (ίσως και η απόρριψη ή ο φόβος της…). Δύσκολα πράγματα!

  2. καλημέρα… σε αυτό δυστυχώς περιγράφω τουλάχιστον τέσσερεις από τους γείτονες μου, που όταν εγώ γύρισα αργά χθες κοιμόντουσαν μακαρίως… όμως με παρηγόρησε λιγακι ότι μαζί φύγαμε και μαζί γυρίσαμε με άλλα τρία κορίτσια από το χωριό, άσχετα μεταξύ τους, γύρω στα 20 η κάθε μία… κι εγώ…

    Φαίνεται πως για όλο το χωριό 4 γυναίκες θα βγάλουν το φίδι απ’ την τρύπα…πάλι καλά λέω… γιατί πηγαίνοντας συνάντησα άλλες 3 με τις τσάντες απ’ το μπάνιο που χαχάνιζαν, συζητούσαν και τελικά αποφάσισαν να μην πανε γιατί θέλαν να φτιάξουν τα μαλλιά τους… κι όταν έφτασα στη σχολή μου και συνάντησα τους συμμαθητές μου, στην ερώτηση αν θα έρθουν στη συγκέντρωση (τους διέκοψα καθώς συζητούσαν με πάθος για κάποιον Σάντσες, καλά τον λέω?) μου απάντησαν με ένα χαμένο ύφος : γιατί τι έγινε?

    εκείνη τη στιγμή κόντεψα να βάλω πραγματικά τα κλάμματα…

Σχολιάστε

 
