So pearly don’t you shed more tears

.

.

Το κολλιέ με τα μαργαριτάρια πήγαινε από πατέρα σε γιο και από μάνα σε κόρη. Κανείς δεν ήξερε πως βρέθηκε για πρώτη φορά στα χέρια της οικογένειας και ούτε ρώτησε. Εξάλλου σε αυτά τα πράγματα δεν έχει και τόση σημασία. Ηταν για πολλά χρόνια αστραφτερό και όμορφο, σαν ένα χαμόγελο στο στήθος αυτής που το φορούσε και όλοι το κοίταζαν με θαυμασμό. Λευκό και λείο, κάθε μαργαριτάρι περασμένο σε μεταξωτό νήμα με κόμπο να ασφαλίζει κάθε ένα ξεχωριστά.

Οσο περισσότερο το φόραγε κανείς, τόσο έλαμπε, γέλαγε θαρρείς στο φως του ήλιου και σπινθήριζε παράξενα στο φως του φεγγαριού. Οποιος έσκυβε να το δει, δεν μπορούσε παρά να το φιλήσει, και να γευτεί την αρμύρα που κράταγε μετά από τόσα χρόνια που βγήκε από τη θάλασσα. Κι όμως δεν είχε τίποτα θλιμμένο πάνω του, παρόλο που έμοιαζε με δάκρυ. Μόνο τα τελευταία χρόνια σαν να άλλαξε κάπως το χρώμα του κι από λευκό έγινε της κρέμας, αλλά και πάλι εντυπωσίαζε φορεμένο.

Οταν έφτασε στα δικά μου χέρια, δώρο κι απ’ τους δύο γονείς, όλοι ευχήθηκαν για το καλύτερο κι εγώ χαμογελούσα όλο ενθουσιασμό που το απέκτησα. Το φόραγα μέρα και νύχτα, έπαιζα, έτρεχα, τραγούδαγα, ερωτεύτηκα με αυτό και δεν το αποχωριζόμουν ποτέ. Το έβγαζα το βράδυ και το έτριβα με ένα μαλακό πανί, να αφαιρέσω τυχόν σκόνες και ιδρώτα, σιγουρευόμουν ότι οι κόμποι του είναι δεμένοι σφιχτά και το ακούμπαγα δίπλα μου στο μαξιλάρι. Πολλές φορές το πρωί, το έβρισκα μπλεγμένο στα μαλλιά μου, σαν ένα ένα περίεργο στεφάνι, και γελώντας , νομίζοντας πως έτσι συμβαίνει σε όλους, το ξέμπλεκα με προσοχή και το φορούσα με περηφάνια.

Για κάποιο περίεργο λόγο όμως, καθώς μεγάλωνα αυτό όλο και θάμπωνε. Με πονούσε να το βλέπω να χάνει τη λάμψη του, αλλά συνέχιζα να το φοράω όλο αγάπη. Κάποιο βράδυ, άγνωστο πως, μέσα στον ύπνο μου άκουσα να σπάει ένα μαργαριτάρι, κρακ!, και το βρήκα κομμένο στη μέση δίπλα μου στο σεντόνι. Μετά από λίγο καιρό άλλο ένα κι ένας κόμπος λύθηκε. Στο τέλος, σε όλη την μεταξένια κλωστή κρέμονταν μερικά μονάχα, θαμπά και μαυρισμένα πια, αλλά για κάποιο περίεργο λόγο, εγώ έδειχνα ακόμα όμορφη φορώντας το.

Την μέρα που αποφάσισα να το πάω να μου το φτιάξουν, όπως άνοιξα τα χέρια μου να το δείξω στον κοσμηματοπώλη, μέσα σε μια στιγμή γίναν στάχτη και τα τελευταία μαργαριτάρια που είχαν απομείνει. Μέσα σε μια στιγμή. Αδικα αυτός και όλοι οι άλλοι προσπαθούσαν να με παρηγορήσουν, πως τίποτα δεν χάνεται, και πως ο λαιμός μου δείχνει όμορφος και χωρίς αυτό. Πως αν το ζητούσα, θα μου έπαιρναν άλλο καινούριο, μόνο για μένα φτιαγμένο και καλύτερο ακόμα από το παλιό. Ημουν απαρηγόρητη και σκεφτόμουν πως δεν θα ξαναχαμογελάσω ποτέ πια όπως πριν. Στον ύπνο μου, ακόμα τιναζόμουν, νομίζοντας πως το ακούω να σπάει και ξύπναγα με τα μάτια γεμάτα δάκρυα.

Δεν ήταν από ματαιοδοξία η θλίψη μου, ήταν που κάτι τόσο παλιό και τόσο όμορφο, έπρεπε να φτάσει να τελειώσει μέσα στα όρια της δικής μου ζωής. Να την αφήσει μισή και χωρίς χαμόγελο.

~ από isisveiled στο Απρίλιος 24, 2012.

4 Σχόλια to “So pearly don’t you shed more tears”

  1. όλα μαζί τα κείμενα σιγά σιγά φτιάχνουν ένα ψηφιδωτό με θέμα τη λατρεία της πέτρας, την ψυχή των αντικειμένων…

  2. ίσως στα τελευταία να εξυπηρετούν περισσότερο τα νοήματα μου… ποιος ξέρει γιατί..

  3. Οι αλληγορία και οι συμβολισμοί ποτέ δεν ήταν το δυνατό μου σημείο (δεν ξέρω αν έχω και κανένα …»δυνατό», έτσι κι αλλιώς…). Γι’ αυτό και δεν έχω συμφιλιωθεί με την ποίηση. ‘Ομως στα δικά σου κείμενα κάτι αρχίζω να «πιάνω». Θαμπά ακομη, αλλά …ποιός ξέρει! 🙂

  4. ε με παρακολουθείς αρκετό καιρό ώστε να ξέρεις ότι προφανώς και δεν θα με αφορούσε ένα πραγματικό κολιέ μαργαριταριών 😉

    καλημέρα 🙂

Σχολιάστε

 
