ένας χρόνος μοναξιά

.

.

Αντί να κλειστώ σε μοναστήρι, όπως συνηθίζαμε να λέμε χαριτολογώντας οι νοήμονες της γενιάς μου, κάποια χρονιά εγώ αποφάσισα να κλειστώ στον κήπο μου. Χωρίς καμία φανερή επισημότητα, παρά μόνο με τη θέληση αυτού που θεωρεί σιωπή την επιφάνεια των πραγμάτων, το πήρα απόφαση.

Πρώτα απ’ όλα η στολή. Τα διακριτικά αυτού που έχει αποσυρθεί δεν μπορεί να είναι παρά η συμμετοχή στα κοινά με τον τρόπο που κάνουν και όλοι οι υπόλοιποι. Πρόσεξε μόνο, ψιθύρισε ο δάσκαλος μου, μη δοκιμάσεις κάτι ξένο σε σένα ή κάτι ψευδές, θα φανεί και θα αποκαλυφθείς. Ετσι, σταμάτησα να μιλάω γι’ αυτά που ήξερα και μίλαγα με σχέδια και εικόνες, εύληπτα και κατανοητά από τον καθένα. Σαν βιβλίο με παιδικές ζωγραφιές.  Για έναν ολόκληρο χρόνο, βρήκα και φόρεσα τις πιο όμορφες, τις πιο ανθισμένες ζωγραφιές που μπορούσα να βρω, και σύντομα μπορούσε κανείς να με αναγνωρίσει απ’ αυτές. Οπως ακριβώς κάνει μία στολή.

Επειτα, ήταν η περίοδος της σιωπής. Αδειασα το μυαλό μου και έπεσα σε νάρκη όσο το κρύο και οι βροχές καθόριζαν τις εκδηλώσεις στη φυσική πραγματικότητα. Είπα πολλά και έκρυψα τα λίγα, δεν  είπα δηλαδή τίποτα. Δεν κρυφοκοίταξε κανείς από τα πέπλα και κανείς δεν φαντάστηκε πως υπάρχει πίσω τους ένας άλλος κόσμος. Ομως για μένα ήταν μια περίοδος προσμονής. Εφτιαχνα στο μυαλό μου σχέδια για τον κήπο, πως θα ήταν άραγε τα καλοκαιρινά βράδυα, πως θα μύριζε το αγιόκλημα αν αποφάσιζα να βάλω και κάθε αέρας τι μηνύματα θα έφερνε από τα φύλλα. Μήνες ολόκληρους το μυαλό μου άδειαζε από την ανθρώπινη πραγματικότητα και γέμιζε από φύλλα και κλαδιά, από λουλούδια που δεν μπόρεσα να βρω σε καμιά σχετική εγκυκλοπαίδεια.

Οταν ο ήλιος άρχισε να μεγαλώνει και χωρίς να αλλάξω τις προηγούμενες ασκήσεις της ψυχής μου, βγήκα στον κήπο και γονάτισα. Προσευχήθηκα με τις ώρες, με το κεφάλι σκυμμένο και τα χέρια γατζωμένα στο χώμα. Παρακάλεσα και ικέτεψα, όπως είναι έξω έτσι να γίνει και μέσα. Να ταυτιστούν οι πραγματικότητες κι όπου δεν υπάρχει ελπίδα να φυτρώσουν καινούριες. Εσκαψα και πότισα, κάποιες φορές νικήθηκα από τη ζέστη ή απέτυχα να επιβληθώ στη στεναχώρια και την αγανάκτιση απέναντι στις επιθέσεις του έξω κόσμου στον κήπο που τον θεωρούσα πια ιερό έδαφος. Προσευχόμουν και τα λόγια μου γίνονταν νερό και λίπασμα, σώμα και αίμα του κήπου, να δοξαστεί το όνομα των ταπεινών και των ασήμαντων. Ερωτευόμουν με πάθος μια το πράσινο και μια το χρώμα, όλες τις έννοιες του κήπου και όλες τις εκφράσεις του. Καταράστηκα τον αέρα που ξέραινε τα φυτά αλλά κατάλαβα πως ήταν ο πειρασμός μου, να μάθω να φτάνω στα όρια μου , να ξεραίνομαι και να μην υποκύπτω.

Ενα χρόνο μετά, είμαι ακόμα σκυμμένη και προσεύχομαι στο ιδιότυπο μοναστήρι μου. Για την ψυχή της γάτας, του σκύλου και της πεταλούδας, για τα φτερά των πουλιών και το τραγούδι των τζιτζικιών. Κύρτωσε τόσο η πλάτη μου από το σκύψιμο που μοιάζω πια με πέτρα και πάνω μου στηρίζεται μια ολόκληρη πίστη.

~ από isisveiled στο Αύγουστος 27, 2012.

4 Σχόλια to “ένας χρόνος μοναξιά”

  1. σ’ αγαπώ πολύ

  2. κι εγώ! 🙂

  3. Τις προάλλες, εκεί που περπατούσα στο βρώμικο και απειλητικό κέντρο της πόλης, άκουσα μια αρχέγονη, οργιαστική μουσική και κοιτώντας στο πλάι και ψηλά, με αυτή την υπόκρουση, είδα ένα ζευγάρι να κάνει παθιασμένο έρωτα. Ήταν τα τροβαδουράκια του καλοκαιριού, τα τζιτζίκια και δύο έντομα, ίσως κλασοπαπαδιές, σε ζευγάρωμα, στον κορμό ενός δέντρου. Πόσο χάρηκα και γαλήνεψα. Το βλέμμα μπορεί να βρίσκει τον κήπο του και η ψυχή το μοναστήρι της. Ωραία ανάρτηση.

    Και ένα αντίδωρο για το ωραίο μουσικό κομμάτι, νομίζω ότι θα σου αρέσει:

  4. Ο έρωτας υπάρχει παντού στη φύση, ακόμα κι όταν αυτή κοιμάται το χειμώνα και το χώμα την κρατάει σφιχτά στην αγκαλιά του. Χαίρομαι που βρήκες μια ανάσα κι ένα βλέμμα σ’ αυτή την πόλη, εγώ έχω αρχίσει σοβαρά να ξεχνάω πως ήταν.. Το τραγούδι είναι τέλειο! ευχαριστώ πολύ 🙂

Σχολιάστε

 
