ο καφές

.

.

Στο απόγειο του μεσημεριού κάτι άλλαξε αδιόρατα και τα ρουθούνια μου γέμισαν από τη μυρωδιά του ελληνικού καφέ. Ισως ένα βαθμός παρακάτω στη θερμοκρασία, τα σταυρόλεξα, το μολύβι που έπαιζα στα χέρια μου και δεν έγραφε, το φεγγάρι που γέμιζε απειλητικά. Ομως η μυρωδιά του καφέ ήρθε και χτύπησε στα ρουθούνια μου σαν το κύμα πάνω στο βράχο και μαζί της παρέσυρε χιλιάδες βοτσαλάκια αναμνήσεων από άλλα καλοκαίρια και καιρούς πιο ήπιους.

Θυμήθηκα που καθόμουν σε άλλες βεράντες και άλλους χρόνους αξημέρωτα. Με μια μεγάλη κούπα καφέ και κοίταγα τη θάλασσα, ή το βουνό, δεν έχει σημασία. Κάτι όμως μπροστά μου ήταν τόσο ήσυχο και ευεργετικό, που κρατούσε όλο το καλοκαίρι στα χέρια του σταθερά χωρίς να υποφέρεις απ’ τη ζέστη. Μαζί με τις πολλές παλιότερες πέτρες, η μυρωδιά ξεκόλλησε από το βράχο της μνήμης και πιο πρόσφατες, μεγάλες και μυτερές, κατάμαυρες. Το μυαλό μου σαν ξαφνικά να ξύπνησε από τη νάρκη και ένας ολόκληρος χρόνος κατέκλυσε τη σκέψη μου, φθινόπωρο και χειμώνας, άνοιξη, ένα καλοκαίρι χαμένο. Που ήμουν και που έφτασα, τι έχασα στη διαδρομή. Τα κέρδη μπορεί να είναι υπαρκτά αλλά να είναι και το τελευταίο που έχει μείνει όταν έχεις ολόκληρος καταστραφεί.

Φούντωσε μέσα μου σαν πυκνή λάβα αυτός ο χρόνος και σχεδόν άκουσα το μυαλό μου να ουρλιάζει.  Ανέβαινα και κατέβαινα τις σκάλες, αλλού το σπίτι σκοτεινό κι αλλού λουσμένο στο φως το μεσημεριού. Δεν έβρισκα ησυχία πουθενά. Μόνο σαν έπεσε ο ήλιος, κατάφερα να φτιάξω έναν καφέ, τιμής ένεκεν, και το μυαλό μου ησύχασε καθώς κοίταγα τη θάλασσα από τη βεράντα. Ξανάπιασα στα χέρια μου το μολύβι, κι αυτή τη φορά, έγραφε.

~ από isisveiled στο Αύγουστος 28, 2012.

Σχολιάστε

 
